ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

سازمان حج و زیارت از احتمال تأخیر در پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی خبر داد

  • کد خبر: ۲۳۵۲۶۵
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
سازمان حج و زیارت از احتمال تأخیر در پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی خبر داد
سازمان حج و زیارت تاریخ پایان پرواز‌های حج تمتع را ۲۴ تیر ۱۴۰۳ اعلام کرده است، اما این احتمال وجود دارد که پرواز‌ها با تأخیر‌ مواجه شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرواز‌های حج ایران فقط توسط یک شرکت هواپیمایی انجام می‌شود، درحالی که پیش از آغاز حج، سازمان هواپیمایی از توافق با عربستان برای انجام این پرواز‌ها توسط دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و معراج سخن گفته بود. اعزام ۸۷ هزار و ۶۰۰ زائر با یک شرکت هواپیمایی به عربستان، تاخیر‌های طولانی گاه تا هفت ساعت را به دنبال داشت و برنامه پروازی برخی زائران نیز با جابه‌جا‌هایی مواجه شد. هرچند سخنگوی هواپیمایی میانگین تاخیر‌های پرواز‌های رفت حج را ۴۰ دقیقه اعلام کرده است.

اکنون این نگرانی وجود دارد که پرواز‌های برگشت که مسئولیت آن همچنان با یک شرکت هواپیمایی است همانند پرواز‌های رفت، با تاخیر‌های طولانی همراه شود. با این حال، سخنگوی سازمان هواپمایی گفته که «تمهیدات لازم برای بازگشت حجاج با کمترین زمان تاخیر اندیشیده شده است و پیش‌بینی شده در بازگشت حجاج با توجه به متمرکز بودن عملیات که ۶ روز کمتر از عملیات اعزام زمان خواهد برد، تاخیر آزاردهنده‌ای نداشته باشیم.»

غلامرضا رضایی، مدیر عملیات حج، در خصوص برنامه پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی، اظهار کرد: پرواز‌های بازگشت از دو فرودگاه مدینه و جده انجام می‌شود، پرواز‌ها به ۲۱ ایستگاه پروازی انجام می‌شود که در این میان ایستگاه پروازی تهران و سپس مشهد بیشترین مقاصد حجاج محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرواز‌ها از صبح روز جمعه، یکم تیرماه آغاز شده است، عنوان کرد: پرواز‌های بازگشت از فرودگاه مدینه تا ۲۲ تیرماه و پرواز‌های بازگشت نیز تا ۲۴ تیرماه به طول می‌کشد.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص پرواز‌های جده و مدینه، گفت: پرواز‌های زائران «مدینه بعد»، یعنی حجاجی که ابتدا به مکه اعزام شده بودند و از فرودگاه جده به کشور عربستان آمده‌اند از فرودگاه مدینه انجام می‌شود و پرواز‌های بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حجاجی که ابتدا به مدینه مشرف شده بودند، از جده انجام می‌شود. بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی در حدود ۱۷ هزار نفر، نیز از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی‌گردند و به این نوع پرواز‌ها که زائران در زمان ورود به فرودگاه مدینه وارد شده‌اند و در زمان بازگشت نیز از این ایستگاه هوایی به کشور بازمی‌گردند، «پرواز‌های ترانزیتی» گفته می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه پرواز‌های ترانزیتی تا ۵ روز ادامه دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه خواستیم طول مدت زمان سفر را برای حجاجی که زودتر به سرزمین وحی آمده‌اند کوتاه‌تر کنیم و از طرفی به خاطر اسلت‌های پروازی صادر شده، مجبور شدیم تا تعدادی از پرواز‌های زائرانی را که در زمان عزیمت به مدینه اعزام شده بودند دوباره از این شهر بازگردانیم.

معاون سازمان حج و زیارت در خصوص تعداد پرواز‌ها بیان کرد: سهم فرودگاه مدینه ۲۲۷ پرواز و سهم فرودگاه جده نیز ۱۵۱ پرواز است، که جمعا ۳۷۷ پرواز بازگشت از عربستان انجام می‌شود.

مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: زائران از قرار دادن پاور بانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در چمدان‌های بزرگ (که تحویل بار داده می‌شود) جدا خودداری کنند. زائران باید به دستورالعمل‌های بار توجه جدی داشته باشند و در صورتی که قصد همراه آوردن آب زمزم را دارند به تعداد بسیار محدود همراه خود در کیف دستی قرار دهند.

وی در خصوص زائران «مدینه بعد» عنوان کرد: زائران «مدینه بعد» از صبح پنجشنبه (۳۱ خردادماه) در حال عزیمت به مدینه هستند. اعزام زائران «مدینه بعد» نیز با قطار سریع‌السیر حرمین انجام می‌شود و تمام تمهیدات برای انتقال آنها اندیشیده شده است.

در ادامه علی اصغری، رئیس ستاد مدینه، اظهار کرد: تا ۱۸ تیرماه تمام زائران «مدینه بعد» وارد این شهر می‌شوند و هر گروهی پس از ۵ روز اقامت در مدینه، از طریق فرودگاه این شهر عازم ایران می‌شوند. روزانه ۱۷ پرواز از فرودگاه مدینه توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر انجام می‌شود و احتمالا با تأخیر‌هایی مواجه خواهیم بود؛ چرا که همزمان پرواز‌های جده نیز توسط همین شرکت در حال انجام است، اما تأخیر‌ها تاکنون زیاد و برای حجاج آزاردهنده نبوده است.

وی اضافه کرد: اگر تأخیر‌ها در حد سه تا چهار ساعت باشد، حجاج بلافاصله در یک هتل که برای این موضوع در نظر گرفته شده، اسکان داده می‌شوند و اگر نیاز به هتل بیشتری احساس شود، تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->